بارها پيش‌آمده است که شما به دنبال مطلبي بوده‌ايد و براي پيدا کردن پاسخ خود، از اينترنت و گوگل کمک گرفته‌ايد. براي جستجو در گوگل، شما از کلمات و عبارات کليدي استفاده مي‌کنيد. براي مثال شما به دنبال روش‌هايي براي پاک کردن لکه‌هاي فرش هستيد، ازاين‌رو در باکس گوگل تايپ مي‌کنيد:" تکنيک‌هاي پاک کردن لکه‌هاي فرش" و بعد مقالات سايت‌ها که در بر اساس کلمه کليدي تايپ‌شده، صفحه اول گوگل قرار دارند به شما نشان داده مي‌شود.


براي اينکه مقاله سايت شما در صفحه اول گوگل قرار داده باشد، بايد نکات سئو را در نوشتن آن رعايت کنيد. هدف در اين مقاله آموزش سئو اين است که به شما بگوييم تا اينکه چه نکاتي را در نوشتن مقالات سئو بيس رعايت کنيد.


مقالات سئو بيس چيست؟


قبل از اينکه وارد جزئيات نوشتن آن شويم، ابتدا يک تعريف مختصري از مقالات سئو بيس بيان مي‌کنيم. مقالاتي که در آن‌ها تکنيک‌هاي نوشتاري سئو مانند نحوه صحيح به کار بردن کلمات کليدي، تعداد کلمات، عناوين، خوانا بودن و غيره رعايت شود را مقالات سئو بيس مي‌گوييم.


دنبال مجموعه‌اي مفيد از نکته‌هاي سئويي مي‌گرديد که به زبان ساده بيان شده باشه و به راحتي بتونيد اون‌ها رو اعمال کنيد تا رتبه‌بندي (ranking) سايت شما در موتور جستجو بالاتر بره؟ پس درست اومديد.


ما يه فهرست با بيش از 200 مورد از نکات سئو و بهترين روش‌ها رو آماده و اون‌ها رو به چند بخش منطقي تقسيم کرديم تا جنبه‌هاي مختلف بهينه‌سازي براي موتور جستجو (SEO) رو پوشش بده؛ از فاکتورهاي بر-صفحه (on-page) گرفته تا تحقيق درباره‌ي کلمه‌ي کليدي (Keyword Research)، تجربه کاربر (User Experience)، لينک‌سازي (Link Building) و غيره.


براي اکثرِ نکات يک لينک براي مطالعه‌ي بيشتر هم قرار داده شده؛ اين لينک‌ها شامل دستورالعمل‌هاي رسمي و مرتبط گوگل و همچنين گلچيني از بهترين راهنماهاي سئو در وب هستند.


 


. تا وقتي‌که يک تحقيق کامل درباره‌ي کلمه‌ي کليدي انجام نداده‌ايد، مطلب ديگه‌اي در بلاگ ننويسيد


تحقيق درباره کلمه‌ي کليدي بايد نقطه شروع هر کمپين سئو يا بازاريابي محتوايي باشه.


اگه درباره‌ي اينکه مردم واقعاً از چه کلمات کليدي‌‌اي براي جستجو در نيش شما استفاده مي‌کنند تحقيق نکنيد، به‌جاي اينکه براي تصميم‌گيري‌هاتون از داده‌ها کمک بگيريد، داريد به شانس‌تون تکيه مي‌کنيد.


و اين اصلاً روش درستي براي مديريت کسب‌وکارتون نيست.


بعد از اينکه ما استراتژي محتوايي‌‌مون رو به روش «تمرکز بر کلمه‌‌ي کليدي» تغيير داديم، ترافيک جستجوي ما فقط در 3 ماه 89% رشد کرد.


وب‌سايت جديد يا اتوريتي (Authority) پايين؟ کلمات کليدي که رقابت کمتري براي اون‌ها وجود داره رو پيدا کنيد تا خيلي سريع بتونيد رتبه بگيريد


وقتي‌که وب‌سايت شما جديد باشه يا اتوريتي (Authority) پاييني داشته باشه، رتبه‌بندي شما براي کلمات کليديِ رقابتي، سخت‌تر مي‌شه.


مسلماً مي‌شه اين کار رو انجام داد اما بايد تلاش ويژه‎اي رو انجام بديد و يک محتواي فوق‌العاده رو ايجاد کنيد و بعد تا مي‌تونيد اون رو به اشتراک بذاريد (Promote).


بنابراين وقتي دنبال اين هستيد که ترافيک سايت‌تون رو بالا ببريد، منطقيه که اول استفاده از کلمات کليدي با رقابت کم رو هدف بگيريد.


خوشبختانه، فهميدن ميزان دشواري براي رتبه گرفتن در هر کلمه کليدي با استفاده از Ahrefs Keywords Explorer و معيار «دشواري کلمه‌ي کليدي – Keyword Difficulty» خيلي آسون شده. [همچنين از Keyword Planner گوگل مي‌تونيد استفاده کنيد.]


در نمونه‌ي زير مي‌بينيم که اکثر پيشنهادها براي عبارت search engine optimization امتياز دشواري (KD) خيلي بالايي دارن. اما يکي از اون‌ها امتياز دشواري پايين‌تري داره و رتبه گرفتن براي اون بايد آسون‌تر باشه.


چرا بايد به مقالات سئو بيس اهميت بدهيم؟


امروزه بيشتر کاربران با استفاده از گوگل وارد سايت‌ها مي‌شوند. پس خيلي مهم است که لينک سايت شما در صفحه اول قرار داشته باشد. اگر شما در نوشتن مطالب و تعريف متا تگ‌ها اصول سئو را رعايت کرده باشيد، مي‌توانيم اين تضمين را به شما بدهيم که لينک شما در صفحه اول نمايش داده شود. پس براي دريافت ورودي بيشتر، بايد توجه بيشتري به تکنيک‌هاي مورداستفاده در مقالات سئو بيس داشته باشيد.


البته اين نکته يعني نمايش لينک شما در صفحه اول، بستگي به ميزان رقابت آن کلمه دارد و به‌غيراز نوشتن مطلب، شما بايد روش‌هايي ديگري را نيز مانند تبليغات و بازاريابي اينترنتي و غيره انجام دهيد و همچنين در خود سايت اصلي شما تکنيک‌هاي سئو هم رعايت شده باشد، در غير اين صورت کار سختي پيش رو خواهيد داشت.


چه نکاتي را بايد در نوشتن مقالات سئو بيس رعايت کنيم؟


1. قبل از نوشتن فکر کنيد و هدف خود را تعيين کنيد


قبل از اينکه شروع به نوشتن کنيد، بايد هدف خود را تعيين کنيد. تکنيک مقالات سئو بيس، فقط استفاده موارد فني نيست. اگر مطلب بدون هيچ‌گونه فکر و هدفي نوشته‌شده باشد، حتي اگر نکات فني هم در آن رعايت شود، کاربر بعد از خواندن پاراگراف اوليه، آن را ترک خواهد کرد. درواقع بايد مطلبي را بنويسيد که کاربران به دنبال آن‌ها هستند.


پيامي که کاربر بعد از خواندن اين مقاله بايد دريافت کند چيست؟ شما به کدام سؤال کاربران قصد پاسخ داريد؟ کدام نوع از کاربران خواننده مطلب شما هستند؟ آيا مطلب شما نياز اکثر افراد است يا خير؟ نوع نگارش، تعداد کلمات، نوع کلمات و غيره بايد چگونه باشد؟ همه اين سوالاتي است که نويسنده بايد قبل از شروع به نوشتن از خود بپرسد و پاسخ آن‌ها را بدهد.


2. ساختار محتواي خود را ايجاد کنيد


مقالات سئو بيس بايد داراي يک ساختار بر اساس اصول نوشتن سئو باشند. سعي کنيد که براي مطالب سايت خود يک ساختار ساده ايجاد کنيد تا درک مطلب را ساده ترکند.


ساختار مقالات سئو بيس اصولاً به شکل زير است:



  • توضيح مقدماتي

  • متن اصلي (در متن اصلي، بهتر است که براي بيان هر مطلب نيز از پاراگراف و عناوين داخلي مناسب استفاده کنيد)

  • نتيجه‌گيري


3. تعيين کلمات کليدي


بعدازاينکه هدف و ساختار سايت خود را تعيين کرديد، در ابتدا بايد کلمات کليدي را مشخص کنيد. شما بايد از کلمات و عبارات کليدي استفاده کنيد که بيشترين جستجو را توسط کاربران دارد و بهترين راه براي پيدا کردن اين مسئله، خود ابزارهاي گوگل است.


4. کاربرپسند بنويسيد


همان‌طور که گفتيم، شما در قدم اول بايد نيازهاي کاربران را در نظر بگيريد و بتوانيد در مقاله خود به اين نياز کاربران پاسخ دهيد. ممکن است شما مقالات متعدد زيادي بنويسيد اما اگر هيچ جذابيتي براي کاربران نداشته باشد و به‌عبارتي‌ديگر کاربرپسند نباشد و کاربران بعد از خواندن آن‌ها، نکته‌اي را ياد نگيرند، هيچ ارزشي نخواهد داشت. متأسفانه بعضي از نويسنده‌ها، فقط براي گوگل مي‌نويسند و کاربر را در نظر نمي‌گيرند.


امروزه گوگل بيشتر از اينکه به نحوه استفاده از تکنيک‌هاي مقالات سئو بيس توجه کند، کاربرپسند بودن مطالب برايش اهميت دارد. ورود و خروج سريع کاربران، به گوگل اين مسئله را مي‌فهماند که مقاله شما ارزشي محتوايي نداشته است و ازاين‌رو، سايتتان جريمه خواهد کرد.


5. استفاده از عنوان و پاراگراف


همان‌طور که گفتيم، ساختار مطالب خيلي مهم است. بهتر است که مطالب خود را دسته‌بندي کنيد و براي هر دسته يک عنوان و پاراگراف بنويسيد. به اين صورت خواندن و فهم مطلب براي کاربران نيز راحت‌تر خواهد بود.


6. تعداد کلمات و چگالي کلمات کليدي و به کار بردن آن‌ها


مطلب نه بايد خيلي کوتاه باشد و نه خيلي بلند که از حوصله کاربران خارج شود. تعداد کاراکتر مقالات سئو بيس بايد بين 500 تا 1500 کلمه باشد. همچنين بايد کلمات کليدي را متناسب به کار ببريد. درصد چگالي کلمات کليدي بايد بين 1 تا 3 درصد باشد و بيشتر از آن را گوگل جريمه خواهد کرد. همچنين سعي کنيد تا کلمات را در عنوان‌ها و پاراگراف‌هاي ابتدايي و پاراگراف انتهايي به کار ببريد. خيلي مهم است که کاربر با خواندن مطلب شما، اين حس به او دست ندهد که فقط دارد کلمات کليدي را مي‌خواند.


7. به مطالب قبلي لينک بدهيد


ارتباط دهي بين مطالب خيلي مهم است. اين نکته را در نظر داشته باشيد که شما در يک مطلب نمي‌توانيد همه نکات را قرار بدهيد و مجبور هستيد تا در مطالب مختلف به بررسي آن‌ها بپردازيد. همچنين ممکن است که مطلبي بنويسيد تا در مقالات بعدي هم بتوانيد از آن‌ها استفاده کنيد. بهترين روش ارتباط دهي بين اين مقالات با استفاده از کلمات کليدي است يعني همان انکر تکست است؛ يعني کاربر با کليک بر روي کلمه کليدي آن مقاله، وارد شود.


ارتباط دهي بين مقالات اولاً اينکه يک ارتباط مناسبي را بين صفحات سايت شما ايجاد مي‌کند و با ايندکس شدن هر صفحه که صفحات قبلي لينک شده است، آن صفحات بازهم توسط گوگل مرور مي‌شوند که باعث افزايش رتبه آن‌ها مي‌شود. دوم اين‌که به‌راحتي کاربران را مي‌توانند مقالات را قبلي را که موردمطالعه قرار دهند.


8. با برنامه مقالات را قرار دهيد


يک دوره زماني و استراتژي براي محتواي مقالات سئو سايت خود بنويسيد. سعي کنيد مقالات سئو را به‌صورت منظم و بر اساس برنامه‌اي که از قبل تعيين کرده‌ايد، قرار دهيد تا کاربران براي خواندن مقالات سئو شما برنامه‌اي داشته باشند.


نتيجه‌گيري


براي اينکه مقالات سئو بيس مناسبي بنويسيد، بايد مراحلي را سپري کنيد. پيدا کردن کلمات کليدي، تعداد به کار بردن اين کلمات در مقالات، کاربرپسند بودن، طول مقاله، ارتباط دهي بين مقالات و در حالت کلي تکنيک‌هاي فني و غير فني از مواردي هستند که يک توليد کننده محتوا بايد به کار برد تا مقالات سئو سايت خود را در صفحه اول گوگل مشاهده نمايد.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : مقالات ,بايد ,کلمات ,کنيد ,کليدي ,کاربران ,کلمات کليدي ,استفاده کنيد ,کلمه‌ي کليدي ,کلمه کليدي ,پيدا کردن ,چگالي کلمات کليدي ,بايد کلمات کليدي ,درباره‌ي کلمه‌ي کليدي ,کلمات کليدي، تعداد
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کسب و کار باغ در شهریار,باغ ویلا در شهریار,باغچه در شهریار,املاک شاد شهریار گردنه گل پسر دخــتر ِ قدیــم کنسول بازی خاطرات پنهان یک دختر Cruz9zdj Diary مرکز مشاوره آویژه لوازم يدکي لودر